VOLG
wanneer nieuwsgierigheid gevaarlijk wordtGeweest
-
VOLG
Den Haag
Theater Dakota -
VOLG
Capelle aan de IJssel
Isala Theater -
VOLG
Amersfoort
Theater De Lieve Vrouw -
VOLG
Den Bosch
Verkadefabriek -
VOLG
Utrecht
Stadsschouwburg -
VOLG
Meppel
Schouwburg Ogterop -
VOLG
Almelo
Theater Hof 88 -
VOLG
Roermond
ECI Cultuurfabriek -
VOLG
Hoorn
Schouwburg Het Park -
VOLG
Eindhoven
Plaza Futura -
VOLG
Nieuwegein
Theater de Kom -
VOLG
Amsterdam
Theater Bellevue -
VOLG
Venlo
De Maaspoort -
VOLG
Wageningen
Theater Junushoff -
VOLG
Deventer
Theater Bouwkunde -
VOLG
Enschede
De Vrijhof -
VOLG
Arnhem
Schouwburg -
VOLG
Zoetermeer
Stadstheater -
VOLG
Haarlem
Toneelschuur -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Amsterdam
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Amsterdam
Theater Bellevue -
VOLG
Amsterdam
Theater Bellevue -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG try-out
Den Haag
Theater aan het Spui -
VOLG try-out
Den Haag
Theater aan het Spui
“Ze houdt van paarden. Dat weet ik al vanaf het begin.
Ze houdt van paarden.”
In het najaar van 2010 krijgt regisseur Thomas Schoots een leentelefoon. Op deze mobiele telefoon staan 263 sms-berichten, vier foto’s en twee filmpjes van de vorige eigenaar: een zekere Anouk. Samen met schrijfster Laia Fàbregas ontwikkelt Firma MES een voorstelling gebaseerd op wat zij te weten komen over Anouk. Anouk weet van niks.
★★★★ “Hilarisch en unheimisch (…) Ze schakelen soepel tussen zichzelf, hun kanttekeningen en hun personages. (…) ga je vijf kwartier lang naadloos mee in hun spannende zoektocht in het leven van een doodgewone vrouw.”
de VolkskrantIn VOLG gaat Firma MES op zoek naar de huidige grenzen van privacy. Gefascineerd door de gegevens uit de telefoon duiken de makers in het leven van Anouk. Waar woont ze? Waar werkt ze? Heeft ze een relatie? Wie is toch die Job die ze ’s avonds sms’t? Parallel aan deze zoektocht zien we drie fictieve personages aan de haal gaan met de realiteit.

Laia Fàbregas (1973) woont afwisselend in Spanje en Nederland. Ze debuteerde in 2008 met de veelgeprezen roman Het Meisje met de Negen Vingers en in 2010 verscheen Landen dat genomineerd werd voor de Opzij Literatuurprijs. Fàbregas in De Volkskrant: “De personages in mijn romans doen wat ik niet durf. Ze zijn allen bezig met een zoektocht, waarbij ze doordringen in de levens van anderen. (…) Maar onduidelijk is wat van mij is en wat fictie.”
VOLG ging op 17 september 2011 in première in Theater aan het Spui in Den Haag. In het najaar van 2012 tourde VOLG langs theaters door het hele land.
Fictie en non-fictie lopen dan ongemerkt in elkaar over. (…) Als vanzelf wordt het big-brother-dillema van de privacy zo de toneelvloer opgeschoven: (…) swingend en spontaan
TrouwBEKIJK VOORSTELLINGSFOTO’S
BEKIJK TRAILER

Credits
- regie Thomas Schoots
- spel Daan van Dijsseldonk, Roos Eijmers, Lindertje Mans
- tekst Laia Fàbregas
- decor Catharina Scholten
- kostuums Anne-Rixt Gast
- lichtontwerp Egbert Mellema
- dramaturgie Costiaan Mesu
- zakelijke leiding Daphne van Iperen
- productie Rodney Verhoeven
- publiciteit Dieke van der Spek
- techniek Daniel Patijn
- fotografie Joris-Jan Bos
- trailer Mink Pinster
- grafische vormgeving Vruchtvlees
- met dank aan Theater aan het Spui, Costiaan Mesu, Maureen Versprille